Thursday 1 April 2021

وخامت حال زندانی سیاسی حمزه درویش در نوزدهمین روز اعتصاب غذا

 های رسیده از زندان لاکان رشت حاکی از وخامت حال زندانی سیاسی عقیدتی حمزه درویش 

وخامت حال زندانی سیاسی حمزه درویش در نوزدهمین روز اعتصاب غذادر نوزدهمین روز اعتصاب غذا می‌باشد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۹فروردین۱۴۰۰، زندانی سیاسی – عقیدتی، حمزه درویش در نوزدهمین روز اعتصاب غذا در وضعیت وخیم جسمی بسر میبرد.

یک منبع مطلع در اینباره گفت: « آقای درویش در یازدهمین روز اعتصاب غذا به بهداری زندان منتقل شد. وی به مدت ۵ روز با دستبند و پابند به تخت بسته شده بود تا به این وسیله تحت فشار قرار گرفته و به اعتصاب غذایش پایان دهد؛ اما وی از هفتم فروردین۱۴۰۰ از نوشیدن آب هم خودداری کرده و تصمیم به اعتصاب غذای خشک گرفت».

با اعلام اعتصاب غذای خشک، مسئولین زندان او را به بندعمومی بازگرداندند تا دست از اعتصاب خشک بردارد. در شرایط فعلی وضعیت این زندانی خوب نیست و همچنان به اعتصاب ادامه میدهد.

لازم به یادآوری است که حمزه درویش، محبوس در زندان لاکان رشت در اعتراض به انتقال اجباری‌اش از زندان رجایی شهر به زندان لاکان، اعمال شکنجه‌های روحی و روانی جهت وادار کردن وی به همکاریهای خطرناک، عدم رعایت قانون تفکیک جرایم و عدم امنیت جانی از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ دست به اعتصاب غذا زده و خواهان بازگشت به زندان رجایی‌‌شهر کرج میباشد.

زندانی عقیدتی – سیاسی اهل سنت حمزه درویش روز ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۹ به اجبار از زندان رجایی‌شهر کرج، به زندان لاکان رشت منتقل شد و با هدف همکاری با اطلاعات تحت فشار و شکنجه قرار گرفت.

او پیش از این در تاریخ ۳۰ تیرماه ۹۹، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و با درخواست بازگشت به زندان رجایی شهر کرج اعتصاب غذا کرده بود و در تاریخ ۲۵ مردادماه ۹۸ به اعتصاب خود پایان داد.

آقای حمزه درویش چندی پیش، با نوشتن نامه سرگشاده ای به گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، آقای جاوید رحمان، درباره تهدیدات و خواسته اطلاعات مبنی بر همکاری نوشته و خواهان دخالت این مقام حقوق بشری برای نجات جان خود شد.

وی در قسمتی از نامه سرگشاده خود نوشت:

«اداره اطلاعات رشت با زور و اجبار و شکنجه می‌خواهد مرا به همکاری های خطرناکی وادار کند. همکاری هایی که امنیت جانی خود و خانواده ام را به خطر می اندازد.»​


No comments:

Post a Comment

اعتراض‌های سراسری؛بازداشت دستکم19 تن در شهرهای پاوه، تبریز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، تهران، گنبد کاووس، سنندج و ارومیه

  نیروهای  امنیتی در پاوه، تبریز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، تهران، گنبد کاووس، سنندج، ارومیه، دستکم 19 تن از شهروندان را بازداشت کردند.‌ به گزار...