Thursday 22 April 2021

سالار طاهر افشار بازداشت شد

 

۲۰٫۴٫۲۰۲۱

سالار طاهرافشار، فعال ترک (آذربایجانی)، امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد. وی پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰، سالار طاهرافشار، فعال ترک (آذربایجانی) توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود بازداشت شد.

سالار طاهرافشار پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه (بازداشتگاه ۹ پله) منتقل شده است.
سالار طاهرافشار آذرماه سال گذشته از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه ها و دستجات با هدف برهم زدن امنیت کشور” به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی نهایتا توسط شعبه ۱۳ دادگاه های تجدید نظر استان آذربایجان غربی به ریاست قاضی علیپور و رجبی، از اتهام عضویت در گروه ها و دستجات با هدف برهم زدن امنیت کشور تبرئه و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

سالار طاهر افشار در تاریخ ۲۶ تیرماه سال گذشته در جریان تجمعی اعتراضی در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه در ارومیه بازداشت و نهایتا در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۹ با تودیع قرار ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای طاهر افشار مجددا در تاریخ ۱۰ مهرماه سال گذشته در ادامه اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان و سایر مناطق ترک نشین در واکنش به تحولات اخیر در منطقه، در ارومیه بازداشت و در تاریخ ۱۱ مهرماه ۹۹ با تودیع قرار آزاد شد. جلسه بازپرسی رسیدگی به اتهامات وی به همراه ۹ تن دیگر پیشتر در آذرماه سال گذشته در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه برگزار شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سالار طاهرافشار در تاریخ ۲۴ آذرماه ۹۹ در این شعبه برگزار شد.

سالار طاهر افشار پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است

No comments:

Post a Comment

اعتراض‌های سراسری؛بازداشت دستکم19 تن در شهرهای پاوه، تبریز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، تهران، گنبد کاووس، سنندج و ارومیه

  نیروهای  امنیتی در پاوه، تبریز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، تهران، گنبد کاووس، سنندج، ارومیه، دستکم 19 تن از شهروندان را بازداشت کردند.‌ به گزار...