Friday 30 July 2021

صدیق عینی زندانی سیاسی کُرد پس از اعزام به مرخصی از ایران خارج شد

یک زندانی سیاسی اهل اشنویه که چهار سال پیش بازداشت و به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود، پس از اعزام به مرخصی از ایران خارج شد.

تازه‌ترین گزارش ماهانه از وضعیت حقوق بشر در ایران: ۱۸ مورد اعدام و ادامه  سرکوب‌ها

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ (۲۰ جولای ۲۰۲۱)، صدیق عینی زندانی سیاسی اهل اشنویه پس از اعزام به مرخصی از زندان اردبیل و سپری نمودن چهار سال از دوران ۱۰ ساله محکومیت خود، ناچار به ترک زادگاهش شد و از ایران خارج گردید.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده عینی، طی روزهای گذشته خلیل عینی پدر این زندانی سیاسی به اداره اطلاعات اشنویه احضار و از وی خواسته‌اند که فرزندش را ناچار کند که به ایران بازگردد.

صدیق عینی روز ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ (۱۳ آگوست ۲۰۱۷)، در حالی که مشغول سپری نمودن دوران اجباری سربازی بود، توسط نیروهای اطلاعات سپاه اشنویه بازداشت گردید.

وی نهایتا روز سه‌شنبه ۲ آبان ۹۶ (۲۴ اکتبر ۲۰۱۷) توسط شعبه یکم دادسرای نظامی ارومیه به اتهام همکاری با حزب دمکرات کُردستان ایران به تحمل ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان اردبیل محکوم گردید.

صدیق عینی روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۹۶ (۸ فوریه ۲۰۱۸) پس از تایید شدن حکمش توسط دیوان عالی جهت سپری نمودن دوران محکومیت از زندان مرکزی ارومیه به زندان مرکزی اردبیل تبعید شد.

ماده ۲۲:حق امنیت اجتماعی

ماده :۹عدم توقیف حبس ویا تبعید غیر قانونی

 

No comments:

Post a Comment

اعتراض‌های سراسری؛بازداشت دستکم19 تن در شهرهای پاوه، تبریز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، تهران، گنبد کاووس، سنندج و ارومیه

  نیروهای  امنیتی در پاوه، تبریز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، تهران، گنبد کاووس، سنندج، ارومیه، دستکم 19 تن از شهروندان را بازداشت کردند.‌ به گزار...