Saturday 30 April 2022

دفاع وزیر علوم ایران از سخت‌گیری درباره حجاب دانشجویان

 محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم ایران، در واکنش به اعتراض دانشجویان درباره سخت‌گیری‌های مرتبط با پوشش دانشجویان گفت که دانشگاه «حرمت» دارد و افرادی که وارد این این محیط‌ها می‌شوند، باید از «ضوابط و مقررات آن تبعیت کنند.»

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، او روز شنبه، دهم اردیبهشت در حاشیه یک مراسم دانشگاهی تاکید کرد که «افرادی که از قوانین تبعیت نکنند، طبق قانون درباره حرمت محیط دانشگاه، کلاس و استاد باید مجاب شوند.»

گروهی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران، روز چهارم اردیبهشت در اعتراض به رویکردهای حراست این دانشگاه و ضرب و شتم یک دانشجو توسط ماموران حراست در محوطه این دانشگاه تجمع کردند و شعارهایی چون «حراست پلیسی نمی‌خوایم نمی‌خوایم» و «حراست آلت دست قدرت» سر دادند و خواستار «تشکیل شورای حراست» و «توقف گشت‌زنی در سطح دانشگاه» شدند.

این تجمع در پی گزارش‌هایی مبنی بر سخت‌گیری حراست دانشگاه علم و صنعت درباره حجاب و راه‌اندازی «گشت ارشاد موتوری» در دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران برگزار شده بود.

آذر پارسال نیز انتشار تصویری که نشان می‌داد تعدادی از دانشجویان دختر هنگام گرفتن عکس با لباس فارغ‌التحصیلی در مقابل سردر دانشگاه تهران روسری‌های خود را از سر برداشته بودند، جنجال‌برانگیز شد.

حکومت ایران در چهار دهه گذشته با اعمال سیاست‌های حجاب اجباری، با هرگونه تلاش برای تغییر قوانین حجاب مخالفت کرده است و بسیاری از فعالان مخالف با حجاب اجباری به زندان‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

No comments:

Post a Comment

اعتراض‌های سراسری؛بازداشت دستکم19 تن در شهرهای پاوه، تبریز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، تهران، گنبد کاووس، سنندج و ارومیه

  نیروهای  امنیتی در پاوه، تبریز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، تهران، گنبد کاووس، سنندج، ارومیه، دستکم 19 تن از شهروندان را بازداشت کردند.‌ به گزار...