Monday 17 October 2022

تداوم اعتراضات در اردبیل در پی کشته‌شدن یک دختر دانش‌آموز

 هم زمان با ابهامات بسیار درباره آتش‌سوزی اوین، معاون اموربین‌‌الملل قوه قضائیه از این زندان دیدن کرد. 

Mahsa Amini

نماینده اردبیل در واکنش به مرگ دانش‌آموز اردبیلی مدعی شد، “این دختر اصلا به مدرسه نمی‌رفت”.

نماینده اردبیل در واکنش به مرگ دانش آموز: این دختر اصلا به مدرسه نمی‌رفت

نماینده اردبیل در مجلس با ادعای اینکه دختر دانش‌آموزی که روز پنجشنبه ٢١ مهر ماه در پی حمله نیروهای لباس شخصی کشته شد، خودکشی کرده است گفت: «دشمن الان دنبال کشته سازی است اما حتما بهره‌ای نخواهد برد و به هدف خود نمی‌رسد. این دختر در اردبیل اخیرا خودکشی کرده و اصلا به مدرسه نمی‌رفت.»

کاظم موسوی، نماینده اردبیل در مجلس در واکنش به موضع‌گیری علی دایی، درباره کشته شدن این دختر دانش‌آموز نیز گفته است: «تاسف می خورم که برخی از چهره‌های شاخص کشور و اسطوره‌ها به این مسائل می‌پردازند. امنیت کشور باعث شد که عده‌ای اسطوره شوند. با پول محرومان ورزشگاه ساختیم تا عده‌ای دیده شوند اما امروز از اغتشاشگران حمایت می‌کنند. حرف بنده به این افراد این است که احترام خود را حفظ کرده و در رفتار خود تجدید نظر کنند.»

علی دایی روز گذشته در واکنش به مرگ دختر دانش آموزی در شهر زادگاهش نوشته بود: «سکوت ناشی از اعمال فشار حاکمیت در برابر اعتراضات و هتک حرمت به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، امروز منجر به تعرض به دانش آموزان بی گناه در مدارس و ضرب و شتم و ریختن خون یکی دیگر از دخترانم در زادگاهم گردیده، سکوتی که تاوان مرگ دارد و هر روز داغی دیگر بر دل جای جای ایرانم می نشاند که حکم خیانت به انسانیت و میهنم را دارد.»

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نیز پس از نماینده اردیبل در گزارشی با حمله به علی دایی نوشته است: «آقای دایی مردم برای شما احترام قائلند و شما را قهرمان خود می‌دانند، اما فراموش نکنید قهرمان ملی دروغ نمی‌گوید.»

No comments:

Post a Comment

اعتراض‌های سراسری؛بازداشت دستکم19 تن در شهرهای پاوه، تبریز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، تهران، گنبد کاووس، سنندج و ارومیه

  نیروهای  امنیتی در پاوه، تبریز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، تهران، گنبد کاووس، سنندج، ارومیه، دستکم 19 تن از شهروندان را بازداشت کردند.‌ به گزار...