Sunday 16 October 2022

وزرای گروه ۷: حکومت ایران به سرکوب زنان و دختران پایان دهد

 لیزا پاوس، وزیر امور زنان آلمان، و همتایان او در کشورهای عضو گروه ۷ روز جمعه از حکومت ایران خواستند که به سرکوب و خشونت علیه معترضان پایان دهد.

این وزرا پس از نشستی در برلین با انتشار بیانیه‌ای گفتند: «حقوق زنان حقوق بشر است و مقامات ایرانی نظر به قوانین بین‌المللی که بر مساوات و بهره‌مندی کامل زنان و دختران از حقوق بشر تاکید دارد، باید از آن تبعیت کنند.»

بیانیه وزرای امور زنان کشورهای گروه ۷ می‌افزاید که حکومت ایران «باید به هر گونه سرکوب و خشونت علیه تمام ایرانیان و به‌ویژه زنان و دختران ایرانی پایان دهد».

نمایندگان گروه ۷ در این بیانیه بر تعهد خود درباره موضوع برابری جنسیتی تاکید کردند و گفتند: «برابری جنسیتی حق جهانی انسان و ارزشی بنیادین در جوامع دموکراتیک است. با این حال زنان در سراسر دنیا همچنان ناگزیرند که به خاطر این حق مبارزه کنند.»

آلمان هم‌اکنون ریاست گروه ۷ را بر عهده دارد، گروهی که همچنین شامل فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا، ایالات متحده و بریتانیاست.

No comments:

Post a Comment

اعتراض‌های سراسری؛بازداشت دستکم19 تن در شهرهای پاوه، تبریز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، تهران، گنبد کاووس، سنندج و ارومیه

  نیروهای  امنیتی در پاوه، تبریز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، تهران، گنبد کاووس، سنندج، ارومیه، دستکم 19 تن از شهروندان را بازداشت کردند.‌ به گزار...